INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO PACJENTA                                                                                                                       KOMPELKSOWA OPIEKA ZDROWOTNA                                                                                                                         PROFESJONALIZM I TROSKA

×
Wyszukaj w serwisie
×

Analiza poziomu satysfakcji pacjenta

Analiza poziomu satysfakcji pacjenta na podstawie badania ankietowego przeprowadzonego w Gminnym Zespole Ochrony Zdrowia w Ujeździe

Celem przeprowadzenia ankiet było objęcie badaniem jak największej grupy pacjentów oraz uzyskanie jak najbardziej obiektywnych danych na temat Gminnego Zespołu Ochrony Zdrowia w Ujeździe.

Badanie ankietowe poziomu zadowolenia pacjenta zostało przeprowadzone w okresie marzec- kwiecień 2017 r. w dwóch miejscach realizacji świadczeń- to jest w Ośrodku Zdrowia w Ujeździe
ul. Parkowa 4 oraz w Ośrodku Zdrowia w Osiedlu Niewiadów.

Badanie było anonimowe. Pacjenci w miejscu ogólnie dostępnym w przychodni mieli wyłożone druki ankiet . Wypełnione ankiety składane były do oznaczonego i zabezpieczonego pojemnika.

W badanym okresie w Ośrodku Zdrowia w Ujeździe złożono 22 ankiety natomiast w Ośrodku Zdrowia w Osiedlu Niewiadów złożono 40 ankiet. Większość ankietowanych to kobiety (73, 3 %) w wieku 41-60 lat.

Pozytywnie oceniono czas oczekiwania na wizytę do lekarza, jasno udzielaną informację o trybie i sposobie leczenia, dostępność do rejestracji telefonicznej.

W opinii respondentów poziom udzielanych świadczeń zdrowotnych jest wysoki w skali od jednego do sześciu – ocenę 6 wystawiło 33,9 %, 5 – 40,4%.

Dla ankietowanych do najważniejszych podczas korzystania ze świadczeń należą między innymi: umiejętność przekazywania informacji przez personel medyczny (20,7%) oraz pracowników rejestracji (21,2%), profesjonalizm personelu medycznego (19,6%), życzliwość i uprzejmość personelu (21,2%)

Poza odpowiedziami ankietowymi pacjenci zawarli także uwagi:

„Przyjaźnie i fachowo obsługiwani pacjenci, życzliwy personel medyczny GZOZ w Ujeździe”

„Dziękuję za wprowadzenie zapisu na określona godzinę przyjęcia do lekarza”

„Mało specjalistów na NFZ i rehabilitację w Osiedlu Niewiadów”

Należy zaznaczyć, że ankiety są nadal zbierane i serdecznie zachęcamy naszych pacjentów do wyrażania opinii na temat funkcjonowania GZOZ. Każdy bowiem głos jest dla nas bardzo ważny.

Analizę sporządziła

Grażyna Rogalska

Pełnomocnik d.s Zintegrowanego Systemu Zarządzania

Data publikacji: 07-03-2017 15:06
Opublikował(a): Administrator Strony
Powrót do poprzedniej strony »